Jobbe i Konserthuset

LEDIG STILLING: Digital markedsansvarlig

Analyse – publisering – innholdsmarkedsføring

Om Stavanger konserthus

Stavanger konserthus er et av landets ledende konserthus med saler av høy internasjonal standard, meget høyt aktivitetsnivå og et årlig besøk på over 230 000. Aktiviteten spenner over et stort spekter av kunstneriske uttrykksformer, som omfatter hele spennet fra symfonisk musikk til musikkteater, dans og store rockekonserter.

Stavanger konserthus er en del av kompetanseklyngen Bjergsted kulturpark, hvor du finner tunge utdanningsinstitusjoner, festivaler og en lang rekke kulturorganisasjoner. Konserthuset er også en viktig arena for regionens næringsliv.

Om stillingen

Planlegging og gjennomføring av konserthusets kommunikasjon, omdømme- og merkevarebygging ivaretas av markeds- og kommunikasjonsavdelingen. De fleste oppgaver utføres in-house, med kort prosess fra plan til handling.

Vi har nå en ledig stilling som digital markedsansvarlig, og søker en dyktig digital markedsfører med teknologisk teft og erfaring fra marked- og kommunikasjonsarbeid. Blant stillingens viktigste oppgaver er å produsere og publisere innhold til, og sørge for synlighet på digitale kanaler. Du er en dreven Google-bruker, har svært gode formuleringsevner, og er en handlekraftig og løsningsorientert person som kan bidra til å utvikle salgs- og markedsarbeidet.

Stillingen rapporterer til markeds- og kommunikasjonssjef.

Arbeidsoppgaver

  • skrive tekster og produsere innhold til konserthusets ulike program, markedsmateriell, nyhetsbrev og andre publikasjoner på norsk og engelsk
  • publisere på nettsider og sosiale medier
  • lage og gjennomføre salgs- og markedsplaner for de ulike arrangementene, og publikumsbygging og kulturformidlingen generelt
  • analysere kundedata og billettstrøm, som grunnlag for kanalvalg og kampanjeplassering
  • delta i avdelingens øvrige arbeid


Egenskaper

  • stor kompetanse innen digital- og innholdsmarkedsføring
  • sterk på Google Analytics og Adwords (SEO og søkemotormarkedsføring)
  • svært god språklig fremstillingsevne, på norsk og engelsk
  • behersker verktøy som WordPress, Facebook Ad Manager og Photoshop
  • kjennskap til filmredigering i Premiere Pro el.l.
  • analytiske evner og systemforståelse (publikumsanalyser, undersøkelser, kunde/billettstrømmen osv.)
  • er sterk både på planlegging og gjennomføring
  • trives med høyt tempo
  • interesse og forståelse for kultur er en selvfølge

Utdanning

  • relevant høyere utdanning. Særlig relevant erfaring og realkompetanse vil kunne erstatte utdanning.

Vi tilbyr

  • en spennende stilling i et nytt og moderne konserthus med en ledende posisjon i landet
  • 100 % stilling
  • pensjonsordning KLP
  • tiltredelse etter avtale

Spørsmål om stillingen?

Spørsmål om stillingen kan rettes til markeds- og kommunikasjonssjef Grete Straume, telefon 926 95 104 –
gs@stavanger-konserthus.no.

Vil du søke?

Send søknad med CV på e-post til adresse soknad@stavanger-konserthus.no eller via Finn.no.
Kun kandidater som søker digitalt vil bli vurdert.  Vennligst ikke send søknad på papir.

Frist: 10.12.2018

Finnkode: 134850641
Se stillingen på Finn.no